شناسهٔ خبر: 179264 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

وضعیت جوی خلیج فارس از فردا نارنجی می‌شود

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی دریایی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی دریایی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و خوزستان در خلیج فارس خبر داد. این سامانه از ظهر یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ آغاز شده و تا بعدازظهر سه‌شنبه یک آبان ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

بر اساس این هشدار، بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۸ نات و ارتفاع امواج دریا تا ۱.۷ متر و بیشتر پیش‌بینی شده است. مناطق تحت تأثیر شامل نواحی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و خوزستان در خلیج فارس هستند.

خطرات احتمالی این وضعیت شامل غرق شدن شناگران و غواصان، آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، همچنین اختلال در تردد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری است. فعالیت‌های فراساحلی و سکوهای نفتی نیز با خطر مواجه هستند.

سازمان هواشناسی در این خصوص توصیه کرده است که از شنا، فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی پرهیز شود، تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین ممنوع و تدابیر لازم برای تردد شناورهای سنگین و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی اتخاذ شود.